9 Ekim 2014 Perşembe


Kazakistan Vizesine Başvuru Sürecim… (Kazakistan Vizesine Nasıl Başvurulabilir? )

            Kazakistan turistik amaçlı seyahatler için 30 gün boyunca vize istemiyor. Fakat Kazakistan’a eğitim amaçlı gitmek istiyorsanız, yurtta kalacağınız ve bunun içinde oturma izni gerektiği için vize başvurusunda bulunmanız gerekmektedir. Vizeye başvuru yapabilmeniz için,
1.     Kazakistan Dış İşleri Bakanlığından onaylı davetiye (vize başvuru numarası): Sevgili okuyucular bu, taranmış bir belge veya posta ile basılı olarak gönderilecek bir davet kartı değildir. Kazakistan’da eğitim göreceğiniz üniversitenin sizin adınıza, Kazakistan Dış İşleri bakanlığına başvurarak alınması gereken bir numaradır. Koordinatörünüze, taranmış pasaportunuzu mail olarak göndererek sizin adınıza başvuru yapmanızı sağlayabilirsiniz.
2.     Vize Başvuru Formu: Bu belgeye, başvuru yapmış olduğunuz konsolosluk veya büyükelçilik departmanından ulaşabilirsiniz. Pasaport bilgilerinizi, kimlik bilgilerinizi, ikametgah ve Kazakistan’daki eğitim göreceğiniz yer ile alakalı bilgileri sorgulayan bir formdur.     http://www.kazakhstan.org.tr/index.asp?sayfa=39
Bu iki nesneye ulaştığınızda ve formu doldurduğunuzda vize departmanı, kontrol edildikten sonra size vizenizi verecektir.
Buraya kadar yazmış olduğum şeyler; bu işin teorik kısmıdır. Benim vize başvuru sürecimde ise; YÖK’ün Mevlana Öğrenci Değişim Programı sonuçlarını geç açıklaması yüzünden (Sınav yapılış tarihi 24.04.2014 / Kesin Sonuç Açıklama 26.08.2014) pasaporta başvurum geciktiği için, taranmış pasaportumu geç gönderdim. Fakat 1 Ekim’e kadar Kazakistan’da olacağımı umut ediyordum. 1 Ekim’e kaç gün mü var, 25 gün.. 25 gün içerisinde davetiye numarası çıkar, gidip vize başvurumu yaparım, 29 Eylül gibi de Kazakistan’da olurum diye planlamaktaydım.
 Fakat nedenini bilemediğim bir şekilde, 25 gün geçti, davet numarası falan ortalıkta yok. Koordinatöre attığım maillerden hep olumsuz sonuç çıkıyor..  Sevgili arkadaşlar lafı fazla uzatmayayım (açıklayamayacağım şeyler de var), 1 ay sonunda çıktı bu numara. Sonrasında da, trafik şubede görev yapan kuzenim, çekici ile gelip özel şoförüm oldu ve İstanbul Kazakistan Başkonsolosluğu’na gidip vize başvurumu gerçekleştirdim. Yaklaşık 10 dakika da vizemi aynı gün aldım. (Büyükelçilik ve konsolosluk sadece sabah 9 ve 12 arasında vize başvurusu kabul ediyorlar. Buna dikkat ediniz.
Sonuç olarak; bu da böyle bir anımdır.

           

                                                                                              Murat ERDİNÇ
                                                                                             Niğde Üniversitesi
                                                                              Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder